fredag 23 januari 2009

Pluslista

Jag jobbar hårt på att komma på fördelar med att exet flyttar ut. Det är inte lätt och det kommer att krävas enormt många för att det ska väga upp det negativa. Att ha barnen på halvtid och alla illusioner om kärleken krossade är svårt att kompencera, men jag ska ändå göra ett försök att samla på mig små positiva grejer.

Det räcker att öppna kylskåpsdörren för att jag ska komma på ett par.
- Jag kommer inte att ha 4 öppnade filpaket av okänd ålder som står och tar plats
- Ställer jag in en matlåda kommer det att vara min matlåda
- Äggkartongen kommer inte att hoppa ut och anfalla mig (exet gör otäcka obalanserade travar)
- Jag kommer att veta vad det är i plastburkarna och får skylla mig själv om jag hittar obehagliga överraskningar långt in.
-Jag kommer inte att behöva leta efter visparna i bunkar med gammal vaniljsås långt ner bland grönsakerna

Futtigt.. ja... Hälften av dagarna kommer jag att äta ensam och kommer kanske inte ens att orka öppna kylen. Jag kommer att sakna de där vinglande bergen och att få en ost i pannan när jag ska plocka ut smöret. Men jag antar att jag är så illa tvungen att göra det bästa av situationen.

2 kommentarer:

  1. Jag letar också små plus med att han inte bor hos oss längre och jag hittar faktiskt en del.
    Numera är sängen alltid bäddad och inbjudande. Ingen smutsig disk står heller framme. Men framför allt - det går att dammsuga under skrivbordet för nu står det inte förtioelva papperskassar där längre. Det känns inte alls så futtigt!

    SvaraRadera
  2. Det är både lätt och kul att hitta dessa saker som man slipper reta sig på. Mindre kul blir det när man inser att det kommer dyka upp en massa liknande "irritators" den dagen man flyttar ihop med någon igen. Då gäller det väl att säga till från början eller gilla läget.

    ha det bra,
    Christer

    SvaraRadera