lördag 17 januari 2009

Tandborstfamiljen

Vissa saker bidrar mer till känslan av overklighet än andra.
I badrummet står en familj av tandborstar. Hans och min lutar sig obekymrat mot varandra och barnens trasslar in sig i tandborstfamiljskramen.
Varje gång jag går in i badrummet ser jag den... den lilla vanliga trygga tandborstfamiljen. Våra tandborstar har lutat sig mot varandra i 9 år... och fastän jag inte har fått luta mig mot honom som om vi var familj på nästan ett halvår så lutar han fortfarande sin tandborste mot min. Det är så orättvist - en plastbit får mer ömhet och närhet än jag.

Men jag ska inte vara för hård mot den. För snart flyttar han ut. Snart står min tandborste lika ensam som jag. Tack och lov för de små rosa barntandborstarna som inte kommer att försvinna alldeles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar